گروه مطالعاتی امید (درس مبانی فناوری اطلاعات)

شرح گزارش مطالعات گروهی مرتبط با درس مبانی فناوری اطلاعات

شرح گزارش مطالعات گروهی مرتبط با درس مبانی فناوری اطلاعات

در حال گشت و گذار در تارنمای شورای عالی اطلاع‌رسانی بودم که مطالب مفید بسیاری یافتم که به نظرم نگاه به آن‌ها خالی از لطف نیست(حداقل به عنوان یک دانشجوی کامپیوتر)

اما مطلبی که بیش‌تر نظرم را جلب کرد، مطلبی بود با عنوان مجموعه قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، فایلی پیوست شده بود که آن را می‌توانید از پایین این پست دانلود کنید.

در این کتاب که در سال 83 تدوین گردیده، مطالب زیادی در مورد قوانین حاکم بر فا در ایران آمده‌است، مطالبی هم‌چون مواد اسناد بالادستی (برنامه‌های توسعه) مربوط به فا، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مقررات، آیین‌نامه واحدهای ارائه‌کننده خدمات اطلاع‌رسانی و اینترنت رسا ISP، بخش‌نامه‌های سازمان مدیریت سابق (که متاسفانه الان وجود خارجی ندارد!)، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کلی مطلب دیگر. حجم مطالب بسیار زیاد است و عناوین بسیار جذاب، زیرا به‌طور مداوم به زندگی ما(کامپیوتری‌ها) و قوانین و ضوابط آن مربوط می‌شود. این کتاب به نوعی یک مجموعه‌ی جامعی از اتفاقات، مصوبات، بخش‌نامه‌ها و آیین‌های فا در ایران است، مثلا در مورد مصوبه شورای عالی اطلاع‌رسانی درباره حضور فعال در WSIS گفته شده(که در کلاس هم مطرح شد)، در مورد مصوبات مربوط به دامنه‌ی ir و ده‌ها مصوبه‌ی مهم دیگر.


شاید بد نباشد حداقل این کتاب را دانلود کینم :)

  • مهدی بلباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی